Διχάζει η εσπευσμένη εφαρμογή της απαγόρευσης του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους
«Οι οικονομικές επιπτώσεις που θα έχουμε από την ολική απαγόρευση του καπνίσματος- κυρίως εμείς οι καταστηματάρχες- σίγουρα θα είναι πολλές.
ΔΥΣΚΟΛΑ θα προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα η κ. Κατερίνα Κατσαρού, επιχειρηματίας: «Δεν νομίζω ότι μπορείς να επιβάλεις στους Έλληνες απαγορεύσεις. Μπορεί στις επιχειρήσεις μας και γενικά στους χώρους εργασίας το μέτρο να μην είναι δυσβάσταχτο. Όταν όμως βγαίνεις για ένα ποτό ή για να ακούσεις μουσική γιατί θα πρέπει να υποστείς αυτήν την καταπίεση; Θα παίρνω το ποτό μου στο χέρι και πηγαίνω έξω για να καπνίσω; Αν ζορίσουν τα πράγματα, πολύ απλά θα προτιμήσω να μένω μέσα στο σπίτι μου με φίλους μου».
ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΟ χαρακτηρίζει το νέο μέτρο της ολικής καπνοαπαγόρευσης ο γνωστός επιχειρηματίας νυχτερινών κέντρων Αργύρης Παπαργυρόπουλος: «Δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι μη καπνιστές, αλλά και όσοι καπνίζουν. Πώς θα απαγορεύσεις σε κάποιον που έρχεται στο μαγαζί να διασκεδάσει και να ακούσει μουσική να μην καπνίσει, όταν αυτήν τη συνήθεια την έχει χρόνια;». Το οικονομικό πλήγμα για τα νυχτερινά κέντρα- ειδικά τον πρώτο καιρό της εφαρμογής του μέτρου- θα είναι τεράστιο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Παπαργυρόπουλου.
«Θα πρέπει να γίνει μια ρύθμιση με την οποία οι καταστηματάρχες θα αποφασίζουν αν οι επιχειρήσεις τους θα απευθύνονται σε καπνιστές ή μη, κι ας αποφασίσει ο κόσμος πού θέλει να πάει να διασκεδάσει. Κανείς δεν διαφωνεί ότι το κάπνισμα κάνει κακό και σίγουρα η απαγόρευση είναι ένα καλό βήμα. Όμως νομίζω ότι εξίσου καλό θα ήταν να υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής».
«Θα γυρίσει μπούμερανγκ»
ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ με την καπνοαπαγόρευση είναι και ο Γιάννης Βεντούρης, κοσμηματοπώλης στο επάγγελμα, ο οποίος τονίζει ότι κάθε είδους ποινικοποίηση δημιουργεί μύθους και αυξάνει τη ζήτηση των «απαγορευμένων»: «Στην Αμερική όταν άρχισε η ολική απαγόρευση του καπνίσματος η πώληση των τσιγάρων αυξήθηκε κατά 20%. Οπότε δεν μπορούμε να μιλάμε για οφέλη των καπνιστών αφού η ζήτηση αυξήθηκε», υποστηρίζει.
Ο κ. Βεντούρης θεωρεί ότι για να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα ένα τέτοιο μέτρο, θα πρέπει να δίνει στους καταστηματάρχες και κατ΄ επέκτασιν στους πελάτες τη δυνατότητα επιλογής: «Ας αποφασίσουμε εμείς πού θέλουμε να πάμε. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους επιχειρηματίες- γιατί κυρίως αυτοί πλήττονται από το μέτρο- τι μαγαζιά θέλουν να έχουν».
*από την εφημ. ΤΑ ΝΕΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ζωή Λιάκα Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008
*από την εφημ. ΤΑ ΝΕΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ζωή Λιάκα Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου