Μήπως πρέπει να τους τραβήξουμε κι εμείς έναν... εξορθολογισμό;
Προσέξτε το φοβερό σχέδιο των ταλιμπάν της τρόικας για τον «εξορθολογισμό» του ΟΣΕ:
1. Το Δημόσιο θα αναλάβει όλα τα χρέη του ΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση των θυγατρικών του (ώστε να τον παραδώσει «καθαρό» στο ξένο κεφάλαιο. Μα, αν είναι να πληρώσουμε τα χρέη, γιατί να χαρίσουμε τα φιλέτα;). Το πώς δημιουργήθηκαν τα χρέη είναι βέβαια από μόνο του ένα πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο. Έχουν αποκαλύψει πολλά σχετικά οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Οι δε ταλιμπάν αποσιωπούν ότι, σήμερα, το 60% της ετήσιας ζημιάς αντιστοιχεί στους τόκους (και μόνο!) της «εξυπηρέτησης των συναφθέντων δανείων».
2. Θα καταργηθούν τα «μη κερδοφόρα» δρομολόγια, κι ας επενδύθηκαν πάνω από 160 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια για να εκσυγχρονιστεί το περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο (φυσικά και δεν τους περνάει από το μυαλό ότι το τρένο είναι μια κοινωνική υπηρεσία, κι ότι όσοι έχουν την ατυχία να μην κατοικούν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη δικαιούνται κι αυτοί ασφαλή και προσιτά μέσα μαζικής μεταφοράς). Ήδη τον Ιούλιο καταργήθηκαν 30 δρομολόγια σε Πελοπόννησο και Μακεδονία.
3. Θα "απαλλαγεί" ο ΟΣΕ από 2.500 υπαλλήλους που, με βάση τη μειωμένη δραστηριότητα, «θα πλεονάζουν». Το αν αυτοί θα μεταταχθούν (πού;) ή θα απολυθούν, παραμένει υπό διευκρίνιση! Ταυτόχρονα, θα εκτοξευθεί η τιμή των εισιτηρίων (αύξηση έως και 60%), ενώ θα καταργηθούν οι εκπτώσεις για πολύτεκνους, ΑΜΕΑ, φοιτητές, υπερήλικες και λοιπές κατηγορίες προνομιούχων. Όντως, μεγάλο το όφελος του «εξορθολογισμού» για το λαό!
Έτσι, προφανώς, θα φτάσουμε επιτέλους κι εμείς οι Ρωμιοί σε επίπεδα… ευρωπαϊκά. Όπως στη Βρετανία για παράδειγμα, όπου η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων(πέρα από την εγκατάλειψη μεγάλου μέρους της βρετανικής υπαίθρου) έφερε πρωτοφανή και αλλεπάλληλα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα – διότι ως γνωστόν το κέρδος δεν υπολογίζει την ανθρώπινη ζωή, ούτε νοιάζεται για την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών. Κι ας μην μιλήσουμε για την πάλαι ποτέ φημισμένη ακρίβεια και αξιοπιστία των βρετανικών σιδηροδρόμων, που πλέον αποτελεί ξεχωριστή κατηγορία ανεκδότων στη Γηραιά Αλβιώνα…
Κύριε ΡΕΠΠΑ, πού σε έστειλε φέτος διακοπές ο εργοδότης σου; Ας είναι και σε νησί, οι σιδηροδρομικοί και το επιβατικό κοινό θα ήθελαν να σου ψιθυρίσουν μερικά φωνήεντα περί εξορθολογισμού.
Παραθέτουμε ανακοίνωση που μοιράζουν οι σιδηροδρομικοί στο επιβατικό κοινό:
1. Το Δημόσιο θα αναλάβει όλα τα χρέη του ΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση των θυγατρικών του (ώστε να τον παραδώσει «καθαρό» στο ξένο κεφάλαιο. Μα, αν είναι να πληρώσουμε τα χρέη, γιατί να χαρίσουμε τα φιλέτα;). Το πώς δημιουργήθηκαν τα χρέη είναι βέβαια από μόνο του ένα πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο. Έχουν αποκαλύψει πολλά σχετικά οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Οι δε ταλιμπάν αποσιωπούν ότι, σήμερα, το 60% της ετήσιας ζημιάς αντιστοιχεί στους τόκους (και μόνο!) της «εξυπηρέτησης των συναφθέντων δανείων».
2. Θα καταργηθούν τα «μη κερδοφόρα» δρομολόγια, κι ας επενδύθηκαν πάνω από 160 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια για να εκσυγχρονιστεί το περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο (φυσικά και δεν τους περνάει από το μυαλό ότι το τρένο είναι μια κοινωνική υπηρεσία, κι ότι όσοι έχουν την ατυχία να μην κατοικούν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη δικαιούνται κι αυτοί ασφαλή και προσιτά μέσα μαζικής μεταφοράς). Ήδη τον Ιούλιο καταργήθηκαν 30 δρομολόγια σε Πελοπόννησο και Μακεδονία.
3. Θα "απαλλαγεί" ο ΟΣΕ από 2.500 υπαλλήλους που, με βάση τη μειωμένη δραστηριότητα, «θα πλεονάζουν». Το αν αυτοί θα μεταταχθούν (πού;) ή θα απολυθούν, παραμένει υπό διευκρίνιση! Ταυτόχρονα, θα εκτοξευθεί η τιμή των εισιτηρίων (αύξηση έως και 60%), ενώ θα καταργηθούν οι εκπτώσεις για πολύτεκνους, ΑΜΕΑ, φοιτητές, υπερήλικες και λοιπές κατηγορίες προνομιούχων. Όντως, μεγάλο το όφελος του «εξορθολογισμού» για το λαό!
Έτσι, προφανώς, θα φτάσουμε επιτέλους κι εμείς οι Ρωμιοί σε επίπεδα… ευρωπαϊκά. Όπως στη Βρετανία για παράδειγμα, όπου η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων(πέρα από την εγκατάλειψη μεγάλου μέρους της βρετανικής υπαίθρου) έφερε πρωτοφανή και αλλεπάλληλα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα – διότι ως γνωστόν το κέρδος δεν υπολογίζει την ανθρώπινη ζωή, ούτε νοιάζεται για την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών. Κι ας μην μιλήσουμε για την πάλαι ποτέ φημισμένη ακρίβεια και αξιοπιστία των βρετανικών σιδηροδρόμων, που πλέον αποτελεί ξεχωριστή κατηγορία ανεκδότων στη Γηραιά Αλβιώνα…
Κύριε ΡΕΠΠΑ, πού σε έστειλε φέτος διακοπές ο εργοδότης σου; Ας είναι και σε νησί, οι σιδηροδρομικοί και το επιβατικό κοινό θα ήθελαν να σου ψιθυρίσουν μερικά φωνήεντα περί εξορθολογισμού.
Παραθέτουμε ανακοίνωση που μοιράζουν οι σιδηροδρομικοί στο επιβατικό κοινό:
http://remember6may.blogspot.com/2010/08/blog-post_09.html?spref=fb
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου