Αποκλεισμένο είναι από χθες το νοτιότερο άκρο της Ευρώπης, η νήσος Γαύδος. Ο λόγος; Το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο με τα πλοία «Σαμαριά» και «Δασκαλογιάννης», που μέχρι χθες το εκτελούσαν, σταματά λόγω των νέων κανόνων ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης που τέθηκαν σε ισχύ.
Το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο με τα πλοία «Σαμαριά» και «Δασκαλογιάννης», που μέχρι χθες το εκτελούσαν, σταματά λόγω των νέων κανόνων ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης
Τα συγκεκριμένα πλοία, από τα οποία το ένα («Δασκαλογιάννης») πήρε νέο πιστοποιητικό ασφαλείας, δεν επιτρέπεται πλέον να μεταφέρουν επιβάτες. Αν είχε διατηρήσει το προηγούμενο πιστοποιητικό, σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορούσε να συνεχίσει τα δρομολόγια! Το τελευταίο, προς το παρόν, δρομολόγιο εκτελέστηκε χθες κατ' εξαίρεση καθώς δόθηκε παράταση μιας μέρας στην εφαρμογή της οδηγίας.
Από σήμερα, λοιπόν, στη Γαύδο θα είναι αποκλεισμένοι όχι μόνον οι λιγοστοί κάτοικοί της αλλά και οι επισκέπτες της που αν δεν βρεθεί άμεσα λύση δεν θα έχουν τρόπο να επιστρέψουν στην Κρήτη. Από τη μεριά της η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Δυτικής Κρήτης (ΑΝΕΝΔΥΚ), που εκτελεί τα δρομολόγια, ζητεί να εξαιρεθούν τα δύο πλοία της, «Σαμαριά» και «Δασκαλογιάννης», από την Ευρωπαϊκή Οδηγία, αφού πρόσφατα είχε αναβαθμίσει τα μέτρα ασφαλείας.
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ Γιάννης Μπραουδάκης εξηγεί: «Το πρόβλημα αρχίζει με την αλλαγή των κανόνων ασφαλείας που προκύπτουν από την ευρωπαϊκή οδηγία 9818. Με βάση την οδηγία, από την 1η Ιουλίου υποβαθμίζονται κάποια πλοία. Τα δικά μας σκάφη, το "Σαμαριά" και το "Δασκαλογιάννης", με τη συμμόρφωση που είχαμε κάνει το 2006 είχε επιτραπεί να δέχονται 500 επιβάτες έκαστο».
Ο ίδιος επισημαίνει ότι η νέα οδηγία επιτρέπει ορισμένες εξαιρέσεις. «Εδώ και δύο μήνες ζητήσαμε να συνεχιστεί το προηγούμενο καθεστώς. Ομως η ερμηνεία του σχετικού άρθρου είναι διϊστάμενη».
Ο κ. Μπραουδάκης τόνισε ακόμη ότι «ξοδέψαμε πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ για να συμμορφωθούμε κατά 50% με επιπλέον συστήματα ασφαλείας αλλά τελικά το πλοίο υποβαθμίστηκε.
Αυτή τη στιγμή τα σκάφη δεν μπορούν να πάρουν επιβάτες. Και αυτό ενώ μέχρι τώρα ήταν πιο χαμηλά τα μέτρα ασφαλείας και τα πλοία ταξίδευαν νόμιμα με 400 επιβάτες. Τώρα που διπλασιάσαμε τα συστήματα ασφαλείας δεν επιτρέπονται τα δρομολόγια λόγω αλλαγής της οδηγίας. Αυτή είναι η εικόνα που υπάρχει σήμερα».
* Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ - Ελευθεροτυπία, Σάββατο 3 Ιουλίου 2010
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=179618
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου