............................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη
__________________________________________________________________________________________________________________
... * Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
__________________________________________________________________________________________________________________

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο 26 Απριλίου 2008

Ο γολγοθάς της εξόδου και το μαρτύριο της επιστροφής

Περισσότερα από 1.100.000 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Τροχαίας, θα διασχίσουν τις εθνικές οδούς μεταφέροντας περίπου 3,5 εκατομμύρια ανθρώπους στην ελληνική περιφέρεια.
Τι θα συναντήσουν στη διαδρομή τους; Τον Μαλιακό, που λόγω των έργων θα δοκιμάσει τα νεύρα τους περιμένοντας σε ουρές χιλιομέτρων, μια κατ’ ευφημισμόν εθνική, την Κορίνθου - Πατρών, με δεκάδες σημεία-παγίδες, διόδια - φωτιά και τους τροχονόμους να καραδοκούν για να δώσουν κλήσεις, προς… γνώση και συμμόρφωση.
Σύμφωνα με τον αστυνομικό διευθυντή Φθιώτιδας κ. Δημήτρη Πατίτσα, «όσοι κινηθούν στην εθνική Αθηνών - Λαμίας, μέχρι τις Θερμοπύλες, δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα».
Μία λωρίδαΟι δυσκολίες θα ξεκινήσουν από το 195ο χιλιόμετρο και για τα επόμενα 4,5 χλμ. καθώς «εκεί είναι το σημείο που τελειώνει η νέα εθνική και τα οχήματα εισέρχονται πάλι στην παλιά».
Αυτό σημαίνει μία λωρίδα κυκλοφορίας και μία βοηθητική. Σε περίπτωση κυκλοφοριακού χάους οι τροχονόμοι θα εκτρέπουν την κυκλοφορία σε εναλλακτικό δρομολόγιο. Από το ύψος του Κάστρου Βοιωτίας, τον Ορχομενό, την Τιθορέα, την Αμφίκλεια, τον Μπράλο και τη Λαμία και μετά πάλι πίσω στη νέα εθνική. Από το 200ό χλμ. μέχρι την Αλαμάνα, αλλά και από το 208ο χλμ. στο ύψος της Ανθήλης και μέχρι το 211ο χλμ. η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε μια λωρίδα, λόγω έργων.
Στο 210ο χλμ. η κίνηση θα εκτονώνεται, καθώς αρκετοί θα κινούνται προς Δομοκό και οι υπόλοιποι προς τη συμπρωτεύουσα.
Τα επόμενα προβλήματα εμφανίζονται στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα, όπου περιορίζονται οι λωρίδες κυκλοφορίας.
Τα πρωτεία όμως της επικινδυνότητας κρατά η εθνική οδός Κορίνθου - Πατρών. Από το 83ο έως το 204ο χλμ. (με μια λωρίδα και χωρίς διαχωριστική νησίδα) υπάρχουν 14 σημεία-παγίδες, στο Κιάτο, στο Ξυλόκαστρο, στο Δερβένι, στην Αιγείρα, στα Ζαχλωρίτικα, στην Παναγοπούλα, ακόμη και στην ευθεία του Αιγίου.

Κυκλοφοριακές δυσκολίες αναμένονται στην έξοδο προς Τρίπολη, καθώς στην νέα εθνική οδό Κορίνθου - Τριπόλεως εκτελούνται εργασίες και η κυκλοφορία διεξάγεται επί αρκετά χιλιόμετρα σε μια λωρίδα.

Την ήδη δύσκολη κατάσταση αναμένεται να επιβαρύνει το γεγονός ότι την Παρασκευή η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών στην έξοδο των εθνικών θα ισχύσει μόνο από τις 6 π.μ. έως τις 2 μ.μ. και όχι τις απογευματινές ώρες, που εκτιμάται ότι θα υπάρχει πραγματική ανάγκη.

Ομως, η επικινδυνότητα των ελληνικών δρόμων δεν είναι ο μόνος ένοχος για τους 1.600 νεκρούς το χρόνο σε δυστυχήματα.

Εκτός από τις ελλιπείς υποδομές ο ανθρώπινος παράγοντας, η παρωχημένη οδική εκπαίδευση και η έλλειψη «έξυπνης» αστυνόμευσης είναι οι παράμετροι που συντελούν στη διατήρηση του μεγάλου αριθμού των τροχαίων.

Αδειος δρόμος
«Εχουμε πολλά τροχαία τόσο στο επαρχιακό οδικό δίκτυο όσο και στους δρόμους των πόλεων. Αυτό συμβαίνει επειδή ο οδηγός που πάει στο χωριό του με το καινούργιο αμάξι του θα κυκλοφορήσει πιο χαλαρός, χωρίς ζώνη και έχοντας πιει αρκετά ποτηράκια με κρασί. Στην πόλη δε ο οδηγός εκμεταλλεύεται τους άδειους δρόμους και τρέχει ακόμα και στις συνοικίες σαν… ραλίστας», λέει στον ΕΤ ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος.

«Μηδενική ανοχή» στους παραβάτες και εντατικοποίηση των ελέγχων, όχι μόνο για ταχύτητα και αλκοόλ, είναι η συνταγή που προτείνουν οι ειδικοί.
«Πρέπει να αντιμετωπίζουμε την πραγματικότητα. Να προσαρμοζόμαστε στη γεωγραφία των δρόμων. Αν από δύο λωρίδες συναντήσουμε μία πρέπει να κόβουμε ταχύτητα, το ίδιο αν αρχίσει να βρέχει, να μην προσπερνάμε σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου και σε δρόμους χωρίς διαχωριστικές νησίδες», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιάννης Χάνδανος.
Αν και υπάρχει μια σταθερότητα στα τροχαία την τελευταία πενταετία, είναι ακόμα μακρύς ο δρόμος. «Δεν έχουμε προχωρήσει στο θέμα της κυκλοφοριακής κουλτούρας.
Ο πεζός είναι υπό διωγμόν τόσο στους δρόμους όσο και στα πεζοδρόμια. Μιλάμε στο κινητό συνεχώς. Περνάμε με κόκκινο ή με πορτοκαλί. Αν παραβείς ΣΤΟΠ 20 φορές στην Ελλάδα θα σε πιάσουν μία. Στις ΗΠΑ τουλάχιστον 15, ενώ θα πληρώσεις και μεγαλύτερο ασφάλιστρο.
Οι παραβάσεις δεν έχουν μειωθεί. Ποιος τροχονόμος βάζει κλήση για φώτα ή φλας;» αναρωτιέται ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά κ. Στράτος Παπαδημητρίου.

Των ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΓΑΤΣΟΥ, ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ
από τον "Ελεύθερο Τύπο" Πέμπτη, 24.04.08

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΜΙΑ ΚΑΝΤΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Dionisis Vitsos ΑΘΗΝΑ               ΜΙΑ ΚΑΝΤΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ         «Ο Μπαϊρακτάρης, εξαπέλυσε αποσπάσμα...