Ο Καραμανλής στο Πεκίνο είχε υποσχεθεί τον ένα ΣΕΜΠΟ και Βουλγαράκης - Αλογοσκούφης σπρώχνουν τον δεύτερο
Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ
Για την εξαγορά των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) Πειραιά και Θεσσαλονίκης ενδιαφέρονται αραβικές επενδυτικές εταιρείες.
Τμήμα του λιμένα του Μπρούκλιν της Ν. Υόρκης, το οποίο είχε μπει στο στόχαστρο της Dubai Ports World αλλά σκόνταψε στο βέτο του Αμερικανού Προέδρου Τζορτζ Μπους.
Μάλιστα, κάποιες από αυτές μετέχουν σε μεγάλες ελληνικές επενδυτικές εταιρείες, που τελευταία έχουν επεκταθεί σε πολλούς επιχειρησιακούς τομείς, ακόμη και στην ακτοπλοΐα.Στο αραβικό οικονομικό «λόμπι» πρωτοστατεί η Dubai Ports World, εκπρόσωποι της οποίας συναντήθηκαν πρόσφατα με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.Ο Γ. Βουλγαράκης, ως συναρμόδιος με τον υπουργό Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη, θα προχωρήσει τους επόμενους μήνες σε εκποίηση των εμπορικών σταθμών στους δύο λιμένες.* Κάθετα αντίθετοι σε αυτή την ιδιωτικοποίηση είναι περίπου 2.000 εργαζόμενοι στους δύο σταθμούς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που στηρίζουν τις κινητοποιήσεις τους.Η ιδιωτικοποίηση είχε εξαγγελθεί από τον πρώην ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννη, αλλά δεν υλοποιήθηκε μετά τις πολυήμερες κινητοποιήσεις της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), οι οποίες είχαν προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια και του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή.Η κυβέρνηση, που φέρεται αποφασισμένη να πουλήσει τους δύο σταθμούς, ετοιμάζει ατζέντα για τα δύο εμπορικά λιμάνια, διαχειριστές των οποίων είναι οι ΟΛΠ - ΟΛΘ, με τις διορισμένες διοικήσεις τους να συμφωνούν στην πώληση.Ο πρωθυπουργός, που φέρεται να έχει υποσχεθεί στους Κινέζους το ένα από τα δύο λιμάνια, συναντήθηκε τουλάχιστον τρεις φορές με τους δύο υπουργούς του, αφ' ενός για να προχωρήσει μέσα στο 2008 η ιδιωτικοποίηση, αφ' ετέρου για να μη δυσαρεστηθούν ούτε οι Κινέζοι αλλά ούτε και οι Αραβες που ενδιαφέρονται για τον σταθμό Θεσσαλονίκης.Διόρισε ανθρώπους του ο ΑλογοσκούφηςΑπό το περιβάλλον του κ. Βουλγαράκη υποστηρίζεται ότι για την παραχώρηση των δύο εμπορικών σταθμών δεν υπάρχουν -ούτε έθεσε και ο πρωθυπουργός- χρονικά όρια, ενώ ο κ. Αλογοσκούφης, σε ρόλο κυβερνητικού τοποτηρητή, φρόντισε να διοριστούν έμπιστοί του στο νέο Δ.Σ. του ΟΛΠ, για να έχει άμεση πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα.Η Dubai Ports World, η οποία την περασμένη εβδομάδα εκδήλωσε και επίσημα το ενδιαφέρον της, μέσω της εταιρείας Palanco που ελέγχει στην Ελλάδα, ιδρύθηκε στο Ντουμπάι από την οικογένεια Μάκτουμ, ιδιοκτήτρια σχεδόν όλων των εγκαταστάσεων και υποδομών στο εμιράτο.Σημειώνεται, πάντως, ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Τζ. Μπους είχε απαγορεύσει την πώληση αμερικανικών λιμένων στη συγκεκριμένη εταιρεία.Η άλλη αραβική εταιρεία, η Dubai Investment Group, μετέχει στον όμιλο MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου, κατέχοντας το 16% του μετοχικού κεφαλαίου. Πρόσφατα η MIG εξαγόρασε αντί 300 εκατ. ευρώ τις ναυτιλιακές εταιρείες Attica και Blue Star Ferries, του Περικλή Παναγόπουλου.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/11/2007
Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ
Για την εξαγορά των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) Πειραιά και Θεσσαλονίκης ενδιαφέρονται αραβικές επενδυτικές εταιρείες.
Τμήμα του λιμένα του Μπρούκλιν της Ν. Υόρκης, το οποίο είχε μπει στο στόχαστρο της Dubai Ports World αλλά σκόνταψε στο βέτο του Αμερικανού Προέδρου Τζορτζ Μπους.
Μάλιστα, κάποιες από αυτές μετέχουν σε μεγάλες ελληνικές επενδυτικές εταιρείες, που τελευταία έχουν επεκταθεί σε πολλούς επιχειρησιακούς τομείς, ακόμη και στην ακτοπλοΐα.Στο αραβικό οικονομικό «λόμπι» πρωτοστατεί η Dubai Ports World, εκπρόσωποι της οποίας συναντήθηκαν πρόσφατα με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.Ο Γ. Βουλγαράκης, ως συναρμόδιος με τον υπουργό Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη, θα προχωρήσει τους επόμενους μήνες σε εκποίηση των εμπορικών σταθμών στους δύο λιμένες.* Κάθετα αντίθετοι σε αυτή την ιδιωτικοποίηση είναι περίπου 2.000 εργαζόμενοι στους δύο σταθμούς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που στηρίζουν τις κινητοποιήσεις τους.Η ιδιωτικοποίηση είχε εξαγγελθεί από τον πρώην ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννη, αλλά δεν υλοποιήθηκε μετά τις πολυήμερες κινητοποιήσεις της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), οι οποίες είχαν προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια και του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή.Η κυβέρνηση, που φέρεται αποφασισμένη να πουλήσει τους δύο σταθμούς, ετοιμάζει ατζέντα για τα δύο εμπορικά λιμάνια, διαχειριστές των οποίων είναι οι ΟΛΠ - ΟΛΘ, με τις διορισμένες διοικήσεις τους να συμφωνούν στην πώληση.Ο πρωθυπουργός, που φέρεται να έχει υποσχεθεί στους Κινέζους το ένα από τα δύο λιμάνια, συναντήθηκε τουλάχιστον τρεις φορές με τους δύο υπουργούς του, αφ' ενός για να προχωρήσει μέσα στο 2008 η ιδιωτικοποίηση, αφ' ετέρου για να μη δυσαρεστηθούν ούτε οι Κινέζοι αλλά ούτε και οι Αραβες που ενδιαφέρονται για τον σταθμό Θεσσαλονίκης.Διόρισε ανθρώπους του ο ΑλογοσκούφηςΑπό το περιβάλλον του κ. Βουλγαράκη υποστηρίζεται ότι για την παραχώρηση των δύο εμπορικών σταθμών δεν υπάρχουν -ούτε έθεσε και ο πρωθυπουργός- χρονικά όρια, ενώ ο κ. Αλογοσκούφης, σε ρόλο κυβερνητικού τοποτηρητή, φρόντισε να διοριστούν έμπιστοί του στο νέο Δ.Σ. του ΟΛΠ, για να έχει άμεση πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα.Η Dubai Ports World, η οποία την περασμένη εβδομάδα εκδήλωσε και επίσημα το ενδιαφέρον της, μέσω της εταιρείας Palanco που ελέγχει στην Ελλάδα, ιδρύθηκε στο Ντουμπάι από την οικογένεια Μάκτουμ, ιδιοκτήτρια σχεδόν όλων των εγκαταστάσεων και υποδομών στο εμιράτο.Σημειώνεται, πάντως, ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Τζ. Μπους είχε απαγορεύσει την πώληση αμερικανικών λιμένων στη συγκεκριμένη εταιρεία.Η άλλη αραβική εταιρεία, η Dubai Investment Group, μετέχει στον όμιλο MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου, κατέχοντας το 16% του μετοχικού κεφαλαίου. Πρόσφατα η MIG εξαγόρασε αντί 300 εκατ. ευρώ τις ναυτιλιακές εταιρείες Attica και Blue Star Ferries, του Περικλή Παναγόπουλου.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/11/2007
*Σημείωση της ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ:
*Με λίγα λόγια το συμπέρασμα είναι ότι η Ελλάδα ΠΩΛΕΙΤΑΙ με το κιλό σε Κινέζους, Αραβες και MIG. Μπράβο!!! στους "πατριώτες" και στα μεγαλεπήβολα σχέδια τους να ξεπουλήσουν την περιουσία του ελληνικού λαού (βλέπε ΔΕΗ, ΟΤΕ, Τράπεζες, Λιμάνια και αεροδρόμια, δρόμους, βουνά και χωριά καμένα στην Ηλεία, τα νησιά ήδη πουλημένα σε πολυεθνικές). Κατά τα άλλα χειροκροτήστε τους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου