............................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη
__________________________________________________________________________________________________________________
... * Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
__________________________________________________________________________________________________________________

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

«Τι κρύβεται πίσω από κάθε τι που αγοράζουμε»;



Μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία θα ξεκινήσει σύντομα με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών ώστε να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν προϊόντα που είναι αποτελέσματα των σύγχρονων μορφών δουλείας.


Πρόκειται για μία τηλεοπτική διαφημιστική εκστρατεία με κεντρικό σύνθημα «Αγόρασε υπεύθυνα» την οποία έχει σχεδιάσει η M&C Saatchi SAA.L. Με δυνατή εικόνα – εργάτες παγιδευμένοι σε ένα αναποδογυρισμένο καροτσάκι σουπερμάρκετ - το βίντεο καλείται να πείσει τους καταναλωτές του σύγχρονου καπιταλιστικού κόσμου να προσέχουν τι αγοράζουν. «Τι κρύβεται πίσω από κάθε τι που αγοράζουμε;» είναι το κρίσιμο ερώτημα.


Σύγχρονες μορφές δουλείας


«H Ling έχει γεννηθεί στην Κίνα. Όταν ήταν 19 χρονών, την έπεισαν να έρθει στην Ευρώπη με την υπόσχεση πως θα βρει δουλειά και μία καλύτερη ζωή για την ίδια και για την οικογένειά της που έμεινε στην Κίνα. Της δόθηκε δουλειά σε ένα εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας. Ο μισθός που της είχαν υποσχεθεί ήταν 800 ευρώ το μήνα. Δουλεύει 16 ώρες την ημέρα και δεν επιτρέπεται να φεύγει από το εργοστάσιο παρά μόνο για να επιστρέφει στο μικρό διαμέρισμα που μοιράζεται με 6 ακόμη εργάτες του εργοστασίου. Δεν παίρνει το μισθό που της υποσχέθηκαν και σπάνια παίρνει λίγα χρήματα». Αυτή είναι μία μόνο από τις ιστορίες ανθρώπων που έχουν παγιδευτεί δουλεύοντας υπό το καθεστώς καταναγκαστικής εργασίας.




Κάθε μέρα στην Ευρώπη χιλιάδες μετανάστες εξαναγκάζονται ή εξαπατώνται, δουλεύοντας υπό πολύ σκληρές συνθήκες για λίγα χρήματα ή ακόμη και χωρίς να πληρώνονται σε τομείς όπως η γεωργία, η βιομηχανία τροφίμων, η κλωστοϋφαντουργία και η αλιεία. Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), περίπου 12,3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως υπολογίζεται πως δουλεύουν σε συνθήκες καταναγκαστικών έργων.


Οι παράνομα διακινούμενοι μετανάστες παρέχουν φτηνή εργασία, τα προϊόντα της οποίας καταλήγουν στα ράφια των σουπερμάρκετ των πλούσιων χωρών, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Μετανάστευσης (ΠΟΜ), που αποτελεί τον εμπνευστή της καμπάνιας.

«Μαζεύουν την αγροτική παραγωγή ή παράγουν καταναλωτικά αγαθά, που όλοι πάμε και αγοράζουμε», δηλώνει ο επικεφαλής του παγκόσμιου προγράμματος του ΠΟΜ κατά της παράνομης διακίνησης ανθρώπων Ρίτσαρντ Ντέιντζιγκερ. «Δεν ζητάμε από τους ανθρώπους να μποϋκοτάρουν κάποια συγκεκριμένη μάρκα ή μία συγκεκριμένη αλυσίδα καταστημάτων. Τους ζητάμε να βρίσκουν τι κρύβεται πίσω από τα προϊόντα που αγοράζουν, για να αγοράζουν υπεύθυνα», δήλωσε ο Ντέιντζιγκερ, σε ενημέρωση που έκανε στη Γενεύη όπου έχει την έδρα του ο Οργανισμός.




«Αγόρασε υπεύθυνα»



Η εκστρατεία «αγόρασε υπεύθυνα» στηρίζεται στη βάση της δύναμης των καταναλωτών να επηρεάσουν θετικά την κατάσταση. Πώς; Με το να διαλέγουμε προϊόντα, τα οποία να έχουμε εξακριβώσει ότι παράγονται με ηθικούς τρόπους, ρωτώντας πληροφορίες για την προέλευση και τον τρόπο παραγωγής τους.


Όταν ο καταναλωτής διαλέγει ένα προϊόν από ένα κατάστημα εμμέσως υποστηρίζει τον τρόπο που αυτό παράχθηκε. Αν το προϊόν είναι αποτέλεσμα καταναγκαστικής εργασίας, ο καταναλωτής έστω και χωρίς να το ξέρει δίνει έναυσμα στην εταιρεία να συνεχίσει το καθεστώς αυτό.


Το δύσκολο βέβαια είναι ότι ο καταναλωτής δεν μπορεί εύκολα να ξεχωρίσει ένα προϊόν που έχει παραχθεί με ηθικό τρόπο από ένα προϊόν αναγκαστικής εργασίας. Δύο τέτοια προϊόντα θα μπορούσαν να βρίσκονται στο ίδιο ράφι.
Ο μάνατζερ, ο ιδιοκτήτης ή ο λιανοπωλητής του καταστήματος θα έπρεπε να είναι σε θέση να πληροφορήσει τους καταναλωτές για το που έχει παραχθεί το προϊόν και αν το άτομο που το καλλιέργησε, το μάζεψε ή το κατασκεύασε δουλεύει υπό ανθρώπινες συνθήκες και πληρώνεται καλά γι’ αυτό. Τα περισσότερα μαγαζιά ωστόσο δεν έχουν πληροφορίες για την προέλευση του εμπορεύματός τους. Σ’ αυτό παίζει σίγουρα ρόλο η πολυπλοκότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εμπορίου.


Η καμπάνια πάντως θα προσπαθήσει να πείσει τους καταναλωτές ότι ο σημαντικός λόγος για τον οποίο τα μαγαζιά δεν μπορούν να τους ενημερώσουν για την προέλευση των προϊόντων είναι ότι οι καταναλωτές δεν ρωτούν γι’ αυτό.

Δείτε περισσότερα στο http://www.facebook.com/l/5af64;www.buyresponsibly.org

http://www.facebook.com/l/5af64;www.tvxs.gr/v23781

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΜΙΑ ΚΑΝΤΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Dionisis Vitsos ΑΘΗΝΑ               ΜΙΑ ΚΑΝΤΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ         «Ο Μπαϊρακτάρης, εξαπέλυσε αποσπάσμα...