Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Απρίλιος, 2008

Αέρας κοπανιστός...

Εικόνα
Στα γήπεδα της πολιτικής*
Από τον ΦΙΛΙΠΠΟ ΣΥΡΙΓΟ
Θα ανακοπεί -λένε- εφέτος, η ώθηση που έδωσαν στον ελληνικό τουρισμό οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004. Και κατά τους ειδικούς, θα φταίνε γι' αυτό οι Ολυμπιακοί του Πεκίνου, το Ευρωπαϊκό σε Αυστρία - Ελβετία, το πανάκριβο ευρώ, οι κακές υπηρεσίες μας και οι νέοι ανταγωνιστικοί προορισμοί, που μπορεί να υστερούν σε χάρη, αλλά υπερέχουν σε οικονομικές προσφορές.ΣΩΣΤΑ είναι όλ' αυτά, αλλά κανείς δεν επισημαίνει ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι τόσο ευάλωτος από τις συγκυρίες, επειδή ως χώρα δεν αξιοποιήσαμε με τον τρόπο που θα έπρεπε το εγχείρημα του 2004. Ή μάλλον, επειδή διεκδικήσαμε, πήραμε και διοργανώσαμε (με ένα απίστευτο κόστος-ρεκόρ) τους Ολυμπιακούς, χωρίς στόχο και χωρίς πρόγραμμα.ΓΙΑ να τους αναβαθμίσουμε, με την αναβάπτισή τους στο αρχαίο πνεύμα το αθάνατο, όπως σαν ηλίθιοι κομπάζαμε... Και την όποια υπεραξία, να την καρπωθούν στη συνέχεια η ΔΟΕ και οι επόμενες διοργανώτριες πόλεις!ΜΕ λίγα λόγια, δαπανήσαμε με τον πιο αντιπαρα…

Εις την Δεξαμενήν * Το Πάσχα του Παπαδιαμάντη

Εικόνα
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ*
Αυτές τις μέρες ξαναθυμούνται οι παλαιότεροι τα καλά εκείνα χρόνια (γύρω στο 1905-1915), που η Αθήνα ήτανε ακόμη μια ειδυλλιακή πολιτεία κι είχε περισσότερη πίστη και περισσότερην εγκαρδιότητα σχέσεων ανάμεσα στους ανθρώπους. Τώρα το πολύ πλήθος, που γέμισε ασφυκτικά την πρωτεύουσα, απομακρύνει τον έναν από τον άλλον και τον απομονώνει. Κείνην την εποχή της ειρηνικής και εύκολης ζωής, οι κάτοικοι μιας συνοικίας αποτελούσανε μιαν οικογένεια κι οι θαμώνες ενός κέντρου μια φιλική συντροφιά.
Η Δεξαμενή τότες ήτανε μια προνομιούχα... εξοχή. Εκεί υπήρχε ανοιχτός ορίζοντας, καθαρός αέρας και δάσος. Ητανε όχι μονάχα το υψηλό καταφύγιο των λογίων και των ποιητών, παρά και η πνευματική κορφή όλης της Ελλάδος. Στα γύρω φτωχικά σπίτια καθόντανε από χρόνια ο Παπαδιαμάντης, ο Βλαχογιάννης, ο Μαλακάσης, ο Κοντυλάκης, ο Χατζόπουλος και συχνάζανε όλοι στο καφενεδάκι του Μπαρμπαγιάννη. Οι νεοσσοί των Μουσσών: ο Αυγέρης, ο Ζήλος, ο Πελλερέν, ο Ροδοκανάκης, ο Καζαντζάκης, η Γαλάτεια, καθ…

Ο γολγοθάς της εξόδου και το μαρτύριο της επιστροφής

Περισσότερα από 1.100.000 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Τροχαίας, θα διασχίσουν τις εθνικές οδούς μεταφέροντας περίπου 3,5 εκατομμύρια ανθρώπους στην ελληνική περιφέρεια.
Τι θα συναντήσουν στη διαδρομή τους; Τον Μαλιακό, που λόγω των έργων θα δοκιμάσει τα νεύρα τους περιμένοντας σε ουρές χιλιομέτρων, μια κατ’ ευφημισμόν εθνική, την Κορίνθου - Πατρών, με δεκάδες σημεία-παγίδες, διόδια - φωτιά και τους τροχονόμους να καραδοκούν για να δώσουν κλήσεις, προς… γνώση και συμμόρφωση.
Σύμφωνα με τον αστυνομικό διευθυντή Φθιώτιδας κ. Δημήτρη Πατίτσα, «όσοι κινηθούν στην εθνική Αθηνών - Λαμίας, μέχρι τις Θερμοπύλες, δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα».
Μία λωρίδαΟι δυσκολίες θα ξεκινήσουν από το 195ο χιλιόμετρο και για τα επόμενα 4,5 χλμ. καθώς «εκεί είναι το σημείο που τελειώνει η νέα εθνική και τα οχήματα εισέρχονται πάλι στην παλιά».
Αυτό σημαίνει μία λωρίδα κυκλοφορίας και μία βοηθητική. Σε περίπτωση κυκλοφοριακού χάους οι τροχονόμοι θα εκτρέπουν την κυκλοφορία σε εναλλακτικό…

«Πολιτισμική στροφή»

Εικόνα
Toυ Γιώργου Σκαρβελάκη*

Zούμε σε μια περίοδο γενικευμένης κρίσης. Kρίση πολιτική, οικονομική, κοινωνική. Kρίση θεσμών και αξιών. Που επιτάθηκε τελευταία με την περίφημη «Zαχοπουλειάδα». Mια κρίση που γίνεται επικίνδυνη με την αναβίωση «εθνικιστικών εξάρσεων», με αφορμή την κινητικότητα στο λεγόμενο «Mακεδονικό».
Eίμαστε σε θέση να διερευνήσουμε νηφάλια την «πολιτισμική» μας κατασκευή;
O Eλληνισμός δεν είναι μια απλή φυλετική διάκριση. O Eλληνισμός έχει «πολιτισμική υπόσταση».
Eπιχειρείται στις μέρες μας μια μεγάλη «πολιτισμική στροφή» της Iστορίας, άρα και της «ζώσας ιστορίας», δηλαδή της δημοσιογραφίας, έναντι της μέχρι πρότινος «πολιτικής» και «κοινωνικής» ιστορίας, που αποτελούσαν «τα κυρίαρχα ιστορικά παραδείγματα», βασιζόμενα στην επικυριαρχία των ιδεών του φιλελευθερισμού και του σοσιαλισμού, που θεωρούν την οικονομία, τις σχέσεις παραγωγής, ως τις μόνες σχέσεις που διαμορφώνουν τις «ταυτότητες» και διέπουν τη ζωή των ανθρώπων.
Σ’ αυτή την «πολιτισμική στροφή» φιλοδοξεί να συμβάλλει …

Τέλος το περιοδικό "Αντί"!

Εικόνα
"Το ότι κάποιος μεγαλώνει το καταλαβαίνει από τις αλλαγές, μικρές ή μεγάλες, που συντελούνται ερήμην γύρω του και τις οποίες απλά κοιτάζει, χωρίς δυνατότητα επέμβασης ή συμμετοχής.
30+ χρόνια αναγνώστης,ένιωσα ότι μεγάλωσα ξαφνικά.
Λυπάμαι πολύ για την απόφαση αλλά την κατανοώ.
Σας ευχαριστώ και εύχομαι να είστε καλά". troktiko:

Δεν μπορεί να το αφήσουμε ασχολίαστο. Ο ΟΠΑΠ έκοψε τα 952 ευρώ τον μήνα που έδινε για την διαφήμιση του, στο περιοδικό. Στο πλαίσιο των περικοπών. Και κανένα απόν τα μεγάλα μέσα που προβάλουν τον υπεροργανισμό δεν είπε μια κουβέντα. Έστω για την ιστορία. Για τον Χρήστο Παπουτσάκη. Άλλη μια δημοσιογραφική επιτυχία!!!Έκλεισε ένα πολιτικό ιστορικό περιοδικό.

http://troktiko.blogspot.com

Αρχαία ποτάμια, σημερινοί υπόνομοι

ΕΠΩΝΥΜΩΣ

ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΘΕΜΕΛΗ*
«Γνωστή η μοίρα των δύο φημισμένων ποταμών της Αττικής με τα πανάρχαια προελληνικά ονόματά τους, του Ιλισού και του Κηφισού। Θρηνώ πρώτο τον Ιλισό.Στον Ιλισό έπαιζε κάποτε με τις φίλες της η Ωρείθυια, η κόρη του βασιλιά Ερεχθέα, όταν την άρπαξε βίαια ο άνεμος Βορέας και την έκανε γυναίκα του. Ο Πλάτων (Φαίδρος 229) αναφέρει βωμό του Βορέα κοντά στη διάβαση του ποταμού προς το ιερό της Αγροτέρας Αρτέμιδος. Ο Φαίδρας, ύστερα από μακρά συζήτηση με τον Λυσία στο σπίτι του κοντά στο Ολυμπιείο, βγήκε έξω από το τείχος της Αθήνας για να μελετήσει ένα χειρόγραφο σε τόπο ήσυχο, δροσερό και σκιερό, καθώς πλησίαζε μεσημέρι και η ζέστη φούντωνε.Η περιοχή του Ιλισού ήταν ιδεώδης τόπος για μελέτη και περισυλλογή. Στον δρόμο συνάντησε τον Σωκράτη. Πέρασαν ξυπόλητοι μέσα από την κοίτη του ποταμού, που την περίοδο εκείνη του καλοκαιριού είχε λίγο, αλλά δροσερό και γάργαρο νερό. Κάθησαν κάτω από τη σκιά μιας "αμφιλαφούς και υψηλής" πλατάνου δίπλα στα "χαρίεντα …

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ: Δέκα χρόνια από τότε που έφυγε...

Εικόνα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΩΣ
1998-2008 - 10 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ

Ο Δημήτρης Χορν γεννήθηκε το 1921 στην Αθήνα , κυριολεκτικά μέσα στο θέατρο, μιας και ήταν γιος του πολύ γνωστού θεατρικού συγγραφέα, Παντελή Χορν. Πέθανε το 1998. Η συμμετοχή του σε θεατρικές παραστάσεις ξεκίνησε από την ηλικία των έξι μηνών. Σπούδασε στη δραματική σχολή του εθνικού θεάτρου και όλη του η ζωή ήταν αφιερωμένη στο θέατρο. Πρωταγωνίστησε στο εθνικό θέατρο για πολλά χρόνια, άλλα και σε δικούς του θιάσους με την Μαίρη Αρώνη, τον Αλέκο Αλεξανδράκη, και την Έλλη Λαμπέτη, με την οποία έζησε και ένα θυελλώδη έρωτα που ξεκίνησε στα γυρίσματα της “Κάλπικης Λίρας” του Τζαβέλλα και κράτησε για 5 χρόνια.
Από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της μεταπολεμικής Ελλάδας, υπήρξε πάντα ένας αριστοκράτης και σνομπ. Ειδικά τον κινηματογράφο δεν τον είχε καθόλου σε εκτίμηση. Παρόλα αυτά πρωταγωνίστησε σε 10 ταινίες καθαρά για βιοποριστικούς λόγους. Παρόλο που δε του άρεσε το σινεμά και το σνόμπαρε, οι ταινίες που έπαι…