................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
________________________________________________________________________________________________________________________

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016

Αγωνία για την εξαφάνιση δύο κοριτσιών στην Αθήνα

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

«Συναγερμός» έχει σημάνει στην Αστυνομία έπειτα από την εξαφάνιση δύο κοριτσιών το μεσημέρι του Σαββάτου στην πλατεία Αττικής.


Όπως αναφέρει το Χαμόγελο του Παιδιού, η 14χρονη Ειρήνη και η 11χρονη Άννα εξαφανίστηκαν στις 12:00 το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου (25.06.2016) από την πλατεία Αττικής στο κέντρο της Αθήνας.
Η Ειρήνη έχει ύψος 1,65 μ., ζυγίζει 40 κιλά, έχει κόκκινα μαλλιά και γαλάζια μάτια. Η Άννα έχει ύψος 1,60 μ., ζυγίζει 42 κιλά, έχει μαύρα μαλλιά και πράσινα μάτια.
Ιδιαίτεροι λόγοι καθιστούν απαραίτητη την άμεση εύρεση των δύο ανηλίκων, αναφέρει η ανακοίνωση του Χαμόγελου του Παιδιού.
Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλείται να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με το Χαμόγελο του Παιδιού όλο το 24ωρο, στην Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116.000 καθώς και σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας.

____________
*από την εφημερίδα ΕΘΝΟΣ

Κυριακή, 26 Ιουνίου 2016

Η παλιά Αθήνα, όπως την είχαμε άλλοτε αγαπήσει...

45 Μοναδικές Συλλεκτικές Φωτογραφίες!


Το φωτογραφικό αρχείο της Λίζας είναι μια σελίδα στο Facebook όπου η διαχειρίστρια της ανεβάζει σπάνιες φωτογραφίες (αλλά και βίντεο) από μια ξεχασμένη Ελλάδα. Μερικές φωτογραφίες είναι πάρα πολύ παλιές που σε κάνουν να απορείς που τις βρίσκει. Σε φέρνουν επίσης αντιμέτωπο με το πώς έχουν αλλάξει τα πράγματα στις πόλεις που είχες μεγαλώσει. Δεν είναι η μόνη σελίδα στο Facebook που έχει τέτοιο περιεχόμενο, αλλά σίγουρα είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες. Σε ένα σημείο γράφει ότι η σελίδα «περιλαμβάνει φωτογραφίες από το παρελθόν της Ελλάδας, από διάφορες πηγές και από την προσωπική συλλογή μου» και να συμπληρώσουμε ότι σε όλες υπάρχουν πηγές. Την ρωτήσαμε να μας πει πιο αναλυτικά το πώς ανακαλύπτει αυτές τις φωτογραφίες και τι αντιδράσεις προκαλούν 
«Τις φωτογραφίες τις βρίσκω στο Ίντερνετ, από διάφορες σελίδες δημοπρασιών, από Πανεπιστήμια του εξωτερικού, από Ελληνικές σελίδες κ.ά., καθώς και από την προσωπική συλλογή μου. Αφιερώνω αρκετές ώρες για τις ανακαλύψω και θέλει αρκετή υπομονή. Υπάρχουν φωτογραφίες που δεν τις αναγνωρίζω ή δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες και έτσι μέσω της ανάρτησης ταυτοποιούνται από διάφορα μέλη. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά φωτογραφίες της προσωπικής μου συλλογής, τα συγκεκριμένα μέλη μ’ έχουν βοηθήσει με την αναγνώριση διαφόρων τοποθεσιών και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για την βοήθειά τους. Προσπαθώ όσο μπορώ, να γράφω την πηγή και τον φωτογράφο της φωτογραφίας. Μια φορά, μόνο σε μία φωτογραφία μου ζητήθηκε, να την κατεβάσω ή να αναφέρω την πηγή.
Αμέσως διόρθωσα τα στοιχεία της, διότι δεν είχα περισσότερες πληροφορίες και ήταν από τις πρώτες που είχα αποθηκεύσει στο αρχείο μου. Με τον καιρό έμαθα περισσότερα πράγματα και τις αποθηκεύω με όσες πληροφορίες υπάρχουν. Πιστεύω ότι όσο περνούν τα χρόνια και λόγω των σημερινών δύσκολων καταστάσεων, ο κόσμος όλο και περισσότερο αναπολεί το παρελθόν και τις εποχές που έζησε καλά. Υπάρχουν τόσες φωτογραφίες, που δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια συγκεκριμένη, μου αρέσουν οι πιο πολλές απ’ αυτές. Ως προς τις αντιδράσεις του κόσμου, βλέπω ότι ανταποκρίνεται πολύ θετικά και έχει πολλή απήχηση.
Στα σχόλια πολλών φωτογραφιών βλέπω μία προσωπική διάσταση, καθώς πολλοί εξιστορούν αναμνήσεις, το οποίο με ευχαριστεί ιδιαίτερα. Η ιδέα να κάνω την σελίδα, ήταν κατόπιν προτροπής μιας φίλης μου. Θα ήθελα να έχω την ελευθερία να την χειρίζομαι, και να αναρτώ φωτογραφίες με όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και οργανωμένη συλλογή».



Αθήνα, τμήμα του Πανοράματος Θών, φωτογράφος Οδυσσέας Φωκάς, περίπου 1900,

Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου, περίπου 1900

Αθήνα, άποψη της Μητρόπολης Αθηνών, περίπου 1955

Αθήνα, οδός Αθηνάς, κατάστημα αυγών, 1964





Αθήνα, οδός Βουκουρεστίου, 1940

Αθήνα, άποψη από ψηλά, τέλη δεκαετίας ’50

Αθήνα, οδός Ιπποκράτους με την οδό Πανεπιστημίου, Δεκέμβριος 1944

Αθήνα, η Πύλη του Αδριανού, 1950-1960

Αθήνα, πώληση τουριστικών ειδών στην Ακρόπολη, 1950

Αθήνα, το Παναθηναϊκό Στάδιο





Αθήνα, πλατεία Μοναστηράκι, ο ναός της Παναγίας της Παντάνασσας

Αθήνα, πλατεία Συντάγματος, 1923

Αθήνα, περίπου 1960, στους στρατώνες των οδών Ριζάρη και Βασ. Σοφίας, όπου είχε μεταφερθεί η Πινακοθήκη επί διευθύνσεως Μαρίνου Καλλιγά 1949-1972

Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου, βρετανοί στρατιώτες προχωρούν στην οδό Πανεπιστημίου, 1944

Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου, η Βαλλιάνειος Βιβλιοθήκη με σκαλωσιές, περίπου 1900

Αθήνα, οδός Αθηνάς, 1964





Αθήνα, το Παναθηναϊκό Στάδιο, 22 Απριλίου 1906

Αθήνα, οδός Διονυσίου Αρεοπαγίτου, 1950

Αθήνα, οδός Εδουάρδω Λώ και Πανεπιστημίου και συνέχεια η Σίνα, δεξιά φαίνεται το Οφθαλμιατρείο, και δίπλα η Λεόντιος, 1910 ή 1916

Αθήνα, η Πύλη του Αδριανού, περίπου 1888-1900

Αθήνα, πλατεία Συντάγματος, 1911,

Αθήνα, οδός Δραγατσανίου 2 & Σταδίου 27, ebay. Πλατεία Κλαυθμώνος, Μέγαρο Κωνσταντίνου Καραπάνου- Υπουργείο Εσωτερικών.

Αθήνα, στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, 1961





Αθήνα, η οδός Σταδίου με τη οδό Κολοκοτρώνη

Αθήνα, στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, 1961

Αθήνα, Πλάκα, οδός Λυσικράτους, 1950

Ελληνικό, κεντρικός αερολιμένας Αθηνών, δεκαετία ’50.

Αθήνα, Πλάκα, οδός Πανδρόσου, 1974

Αθήνα, λεωφόρος Αμαλίας, 1974

Αθήνα, Λεωφόρος Συγγρού, 1940

Αθήνα, η Μητρόπολης Αθηνών, 1974

Αθήνα, πλατεία Εξαρχείων, 1974

Αθήνα, κάτω από την Ακρόπολη και το Ωδείον Ηρώδου του Αττικού, 1964, 
ημερολόγιο της Opel Kadett

Αθήνα, άποψη της Βουλής και πλατεία Συντάγματος, 1η Οκτωβρίου 1956

Αθήνα, άποψη της Ακρόπολης από τον Ναό Ολυμπίου Διός,

Αθήνα, η Μητρόπολις Αθηνών, 1970

Αθήνα, πλατεία Ομονοίας








Αθήνα. Λεωφόρος Βασιλίσσης Αμαλίας.

Αθήνα, οδός 3η Σεπτεμβρίου, 1965

Αθήνα, άποψη από ψηλά η Πλατεία Συντάγματος, 1958-1959,

Αθήνα, οδός Πανδρόσου, 1970

Αθήνα, οδός Ερμού και πλατεία Καπνικαρέα, Δεκέμβριος 1979, φωτογραφία Mark Phillip

Αθήνα, η λεωφόρος Συγγρού

Αθήνα, πλατεία Ομονοίας, άποψη από ψηλά, 1970

πηγή
http://www.periodiko.net/%ce%b7-...

Τρίτη, 21 Ιουνίου 2016

ΕΡΝΕΣΤΟΣ ΤΣΙΛΛΕΡ - Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Ο Τσίλερ υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους και διασημότερους αρχιτέκτονες στην ελληνική επικράτεια σχεδιάζοντας και επιβλέποντας εκατοντάδες κτήρια. Ως αρχιτέκτονας έδρασε στη Βιέννη και την Ελλάδα κατά τον 19ο και 20ο αιώνα.
Ο Ερνέστος Τσίλλερ (Ernst Moritz Theodor Ziller), γεννήθηκε  στο Όμπερλόσσνιτς - Ράντεμποϊλ (Radebeul) της Γερμανίας στις 22 Ιουνίου 1837 .
847400 Ernst Ziller1Το 1859 συμμετείχε σε διαγωνισμό ανέγερσης κατοικιών στην Τιφλίδα, διαγωνισμό όμως που εγκατέλειψε, αν και ήταν ο επικρατέστερος, για να αποδεχθεί πρόταση του δασκάλου του Χάνσεν να εργαστεί πάνω στην ανέγερση του κτιρίου της  Ακαδημίας Αθηνών.
Το 1868 επέστρεψε για να εργαστεί ως ανεξάρτητος αρχιτέκτονας στην Ελλάδα. Η γνωριμία του με τον Βασιλιά Γεώργιο Α΄ και οι διασυνδέσεις του με την μεγαλοαστική τάξη των Αθηνών ενίσχυσαν την φήμη του με αποτέλεσμα να αναλάβει εκατοντάδες παραγγελίες για την ανέγερση δημοσίων κτιρίων καθώς και ιδιωτικών κατοικιών και επάλευων. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια της ζωής του ανέλαβε την σχεδίαση και κατασκευή τουλάχιστον πεντακοσίων κτιρίων.
Η δημιουργική σκέψη του Τσίλλερ συνδυάστηκε με την αισθητική της εποχής του βασιλιά Γεωργίου Α΄. Σε αντίθεση με τον δάσκαλό του, Θεόφιλο Χάνσεν, δημιούργησε το έργο του στην ηλιόλουστη Αττική και όχι στον ομιχλώδη βορρά. Το μέγεθος της Αθήνας επέβαλλε διαφορετικές κλίμακες και αναλογίες από αυτές των πρωτευουσών του βορρά, ώστε να είναι σύμφωνες με τα αισθητικά, φυσικά και ιστορικά δεδομένα του τόπου. Ο Τσίλλερ προσαρμόστηκε σε αυτά και τελικά επηρέασε την ελληνική αρχιτεκτονική, περισσότερο από κάθε άλλον αρχιτέκτονα, δίνοντας στην Αθήνα τον ευρωπαϊκό της χαρακτήρα.
Το 1872 διορίστηκε καθηγητής του Πολυτεχνείου, απ' όπου όμως απολύθηκε, το 1883, λόγω της άρνησής του να συγκαλύψει τις οικονομικές καταχρήσεις που καθυστερούσαν την ανέγερσή του Ζαππείου.
Το 1884 διορίστηκε διευθυντής Δημοσίων Έργων.
Στον Πειραιά κατασκεύασε, κοντά στην σημερινή πλατεία Αλεξάνδρας, την επονομαζόμενη "Συνοικία Τσίλλερ" ή "Συνοικία των Επαύλεων", με τον σκοπό την πώληση των ακινήτων.
847421 ErnstZiller TheophilHansen
Ο Τσίλλερ ασχολήθηκε εντατικά με την αρχαιολογία. Ανακάλυψε πρώτος την ακριβή θέση του τουΠαναθηναϊκού Σταδίου ενώ την περίοδο 1864 - 1869 πραγματοποίησε ανασκαφές στο στάδιο, την έκταση του οποίου είχε αγοράσει για τον συγκεκριμένο σκοπό.
Απεβίωσε στην Αθήνα στις 12 Νοεμβρίου του 1923.



ΈΡΓΑ ΤΟΥ
Ο αριθμός των έργων του ξεπερνά τα 500.
Ενδεικτικά κάποια από τα κτίρια που σχεδίασε ο Έρνστ Τσίλλερ είναι :
Αθήνα
  • Ανάκτορο του Διαδόχου (1891-1897) (σήμερα Προεδρικό Μέγαρο)
  • Μέγαρο Ερρίκου Σλήμαν (Ιλίου Μέλαθρον) (1878-1881) (σήμερα στεγάζει το Νομισματικό Μουσείο Αθηνών)
  • Βασιλικό Θέατρο (σήμερα Εθνικό Θέατρο) (1895-1901)
  • Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Οικοδομήθηκε σε σχέδια του αρχιτέκτονα Λούντβιχ Λάνγκε. Ο Τσίλερ ήταν ο τρίτος και τελευταίος επιβλέπων του έργου, επέφερε δε αλλαγές στην πρόσοψη του κτιρίου, προσθέτοντας το ιωνικό πρόπυλο και τις εκατέρωθεν στοές.
  • Μέγαρο Σταθάτου (1895)
  • Μέγαρο Μελά (1874) στην οδό Αιόλου, το μεγαλύτερο Αθηναϊκό ιδιωτικό κτίριο της εποχής, του οποίου η ανέγερση κόστισε 1.000.000 δραχμές.
  • Δημοτικό Θέατρο Αθηνών, στην Πλατεία Κοτζιά. Γκρεμίστηκε το 1940.
  • Nαός του Αγίου Λουκά Πατησίων (1865-1870). H πρώτη εκκλησία - έργο του Τσίλερ κτίστηκε σε νεορωμανικό ρυθμό, εμφανή κυρίως στον τρούλλο.
  • Ναός Αγίου Γεωργίου Ορφανοτροφείου Χατζηκώνστα (Μεταξουργείου), 1899-1901. Εκκλησία νεο-ρωμανικού ρυθμού, με τους χαρακτηριστικούς πυργίσκους στις εξωτερικές ακμές.
  • Διοικητήριο της Σχολής Ευελπίδων (1889) (σήμερα Σχολή Εθνικής Άμυνας)
  • Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο (1887-1897), τετραώροφο νεοκλασικό μέγαρο στη γωνία των οδών Χαριλάου Τρικούπη και Φειδίου.
  • Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο (1905), τριώροφο νεοκλασικό μέγαρο στη λεωφόρο Αλεξάνδρας.[27]
  • Ξενοδοχείο «Μέγας Αλέξανδρος» (1889), στη δυτική γωνία της διασταύρωσης της οδού Αθηνάς με την πλατεία Ομονοίας. Αρχικά ήταν τριώροφο, με αγάλματα στη στέψη, τα οποία αφαιρέθηκαν όταν προστέθηκε ο τέταρτος όροφος (μετά το 1920).
  • Ξενοδοχείο «Μπάγκειον» (1890-1894). Τετραώροφο (αρχικά τριώροφο) κτίριο στην ανατολική γωνία της διασταύρωσης της οδού Αθηνάς με την πλατεία Ομονοίας.
Πειραιάς
  • Οικία Πατσιάδου στην Πλατεία Αλεξάνδρας (1894-1895)
  • Συνοικία Τσίλλερ ή "Συνοικισμός Επαύλεων" στην Πλατεία Αλεξάνδρας στην Καστέλλα (1874-1876)[43][44]
  • Υπόλοιπη Ελλάδα
  • Δημοτικό Θέατρο Πατρών «Απόλλων» (1871-1872)
  • Δημοτικό Θέατρο «Φώσκολος» (1870 - 1875) (Ζάκυνθος, καταστράφηκε από τους σεισμούς της 12ης Αυγούστου 1953)
  • Δημαρχείο Ερμούπολης Σύρου (1876-1891)
  • Μουσείο της Ολυμπίας
  • Δημοτική Αγορά Πύργου (τώρα Αρχαιολογικό Μουσείο Πύργου)
  • Δημοτική Αγορά Αιγίου (1890) (σημερινό Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου)
  • Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου (1870)
  • Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη (1894) (σήμερα Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα)
ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΣΕ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟ!
Ο Τσίλερ έχτισε τα πιο σπουδαία αρχοντικά σπίτια της Αθήνας, αλλά έχασε το δικό του σε πλειστηριασμό.
Ο άνθρωπος που κατάφερε να προσδιορίσει την αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της Αθήνας, αλλά και επαρχιακών πόλεων, όπως το Αίγιο, το Γύθειο και η Ερμούπολη, ο Ερνέστος Τσίλερ, έχασε το δικό του σπίτι!
Το Μέγαρο Τσίλλερ, Μαυρομιχάλη 6, στην εποχή του υπήρξε πόλος έλξης και σημείο αναφοράς της πνευματικής και καλλιτεχνικής κοινωνίας της Αθήνας χάρη στις εσπερίδες που διοργάνωνε η σύζυγος του Τσίλλερ Σοφία Δούδου.
Ο Τσίλερ δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά, καθώς δημιούργησε μια συνοικία στον Πειραιά από επαύλεις τις οποίες πούλαγε. Είχε και εταιρεία οικοδομικών υλικών. Δεν υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες, αλλά φαίνεται  ότι άστοχοι οικονομικοί χειρισμοί τον οδήγησαν στην πτώχευση και έχασε το σπίτι του. Αυτός που είχε στεγάσει κάτω από τα σχέδιά του την αθηναϊκή ελίτ. Από το 1911, το κτίριο είχε περάσει στα χέρια ασφαλιστικής εταιρείας, γνωστής μέχρι τις ημέρες μας.
ΠΗΓΕΣ: Για την συγγραφή του άρθρου αντλήθηκαν στοιχεία από greekarchitects.gr.grwikipedia.gr.gr και www.lifo.gr
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΤΣΙΛΕΡ

847355 Εικόνα 0101 

847359 16485535

847361 29719433

847362 Attica 06 13 Athens 07 MFA Greece

847363 Εικόνα 063

847365 87598315

847366 Agios Nikolaos Thon 05

847378 mouseio

847381 Illou Melathron01

847382 Metaxa Glou mansion.png

847384 295605

847404 15d.png

847406 65058048

847418 Two
_____________ 

Χωρίς δακτύλιο η Αθήνα τη Δευτέρα λόγω της απεργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

ΕΙΔ Η ΣΕΙΣ Θα χρησιμοποιούνται και οι λεωφορειολωρίδες από όλα τα οχήματα Δεν θα ισχύσουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας τω...