ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ*

Στην "αγκαλιά" της γερμανικής εταιρείας Fraport και του Έλληνα επιχειρηματία Δημήτρη Κοπελούζου κατέληξαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία είχε βγάλει στο "σφυρί" το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το τίμημα είναι ιδιαιτέρως χαμηλό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η εκμετάλλευση των εν λόγω θα γίνεται επί σαράντα συναπτά έτη, ενώ οι ίδιοι επισημαίνουν πως η ιδιωτικοποίηση των εν λόγω θα επιφέρει αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Προσοδοφόρα για την εταιρεία η επένδυση

Ειδικότερα, με εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία Fraport AG - SlentelLtd ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άλλες δύο προσφορές, στην κάθε μια από τις οποίες συμμετείχαν οι επιχειρηματίες Μυτιληναίος και Μπόμπολας, ήταν κάτω του 1 δισ. ευρώ. Η κοινοπραξία που επικράτησε δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. στην 40ετία. Πάντως, πρόκειται για μια άκρως συμφέρουσα συμφωνία για τους Γερμανούς και τον κ. Κοπελούζο, με τους πρώτους να διαθέτουν το πλειοψηφικό πακέτο, αφού, όπως μας ενημέρωσαν σε σχετική ανακοίνωση, η εν λόγω κίνηση θα αποφέρει πάνω από 180 εκατ. ευρώ έσοδα, με τα καθαρά κέρδη να υπολογίζονται στα 90 εκατ. ευρώ το 2016, δηλαδή ήδη από των πρώτο χρόνο. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το εφάπαξ ποσό του 1,234 δισ. ευρώ θα καταβληθεί από τη στιγμή του κλεισίματος, που αναμένεται να είναι το φθινόπωρο του 2015.
Ο προτιμητέος επενδυτής αξιολόγησε σχεδόν ισάξιες τις δύο ομάδες αεροδρομίων καθώς για την πρώτη ομάδα, στην οποία περιλαμβάνονται οι αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, προσέφερε εφάπαξ τίμημα 609 εκατομμυρίων ευρώ. Κατά τι υψηλότερο, στα 625 εκατομμύρια ευρώ, ήταν το τίμημα για τη δεύτερη ομάδα αεροδρομίων, στην οποία περιλαμβάνονται οι αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.

Ποια είναι η Fraport

Η Fraport AG είναι εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων που ξεκίνησε από τη Φραγκφούρτη και στο μεταξύ διαχειρίζεται στην Ευρώπη τα αεροδρόμια του Ανοβέρου, του Μπουργκάς, τουΠούλκοβο στην Αγία Πετρούπολη και της Βάρνας, ενώ ετοιμάζεται να αναλάβει το αεροδρόμιο της Λιουμπλιάνας - και τα περισσότερα αεροδρόμια της Ελλάδας. Εκτός Ευρώπης «τρέχει» τα αεροδρόμια της Αττάλειας στην Τουρκία, το Ίντιρα Γκάντι στο Νέο Δεχλί, το Σι αν Σιανγιάνκ, στην πάλαι ποτέ αυτοκρατορική πρωτεύουσα της Κίνας, το Χόρχε Τσάβεζ στη Λίμα του Περού, ενώ στήνει το διεθνές αεροδρόμιο του Ντακάρ. Η μητρική Fraport απασχολεί 21.000 εργαζομένους, ενώ οι σχεδόν 500 θυγατρικές της ή συνεργαζόμενες εταιρείες σε τέσσερις ηπείρους 78.000 άτομα. Ο όμιλος έκανε το 2013 τζίρο 2,56 δισεκατομμύρια ευρώ και είχε κέρδη 236 εκατομμυρίων. Είναι εισηγμένος στο χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης και η τιμή της μετοχής του χθες ήταν 50 ευρώ.

 ~~~~~~~~

"Σκληρή" επίθεση Σταθάκη:
"Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου"

Σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση, με αφορμή την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, εξαπέλυσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Σταθάκης, θεωρώντας την ως "εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας".
Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση: "Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου", ενώ πρόσθεσε πως τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά και κατεληξε: "Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία".
Η ενέργεια αυτή, δηλώνει ο κ. Σταθάκης, κινείται στα όρια της νομιμότητας. Ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεσή μας.

__________
*  http://www.avgi.gr/